"Molekulové mechanizmy pri rozvoji malígnych chorôb a metódy ich detekcie"
Tento zborník prác vznikol vďaka podpore v rámci operačného programu Výskum a vývoj pre projekt: VYTVORENIE NOVÉHO DIAGNOSTICKÉHO ALGORITMU PRI VYBRANÝCH NÁDOROVÝCH OCHORENIACH, ITMS kód projektu: 26220220022, spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Multiformný glioblastóm predstavuje smrteľne rizikovú chorobu, ktorú aj napriek pokrokom vývoja nových diagnostických inovácií a cielených terapií nie sme schopní úplne vyliečiť, resp. zvyšovať percento úspešnosti. Tento pochmúrny výsledok je väčšinou spájaný s komplexnosťou choroby, ako je individuálna heterogenita a výskyt niekoľko násobných genetických nestabilít. Pochopenie molekulovej podstaty glioblastómov môže zlepšiť skorú diagnostiku, prognózu a terapeutickú predpoveď. Navyše, súčasné technologické vymoženosti na úrovni genomiky, epigenetiky, transkriptomiky či proteomiky pomáhajú k definovaniu prognostických a prediktívnych markerov. Na niektorých biomarkerov už bola dokonca realizovaná laboratórna validácia a sú použiteľné pre klinickú aplikáciu. V tomto príspevku diskutujeme o signalizačných molekulách glioblastómového procesu a súčasných výhodách molekulových analýz s možnosťou využitia v personalizovanom medicínskom prístupe.
Príloha | Dátum | Veľkosť | Prístupnosť [?] | Klinicky citlivé [?] | Licencia | |
---|---|---|---|---|---|---|
Z laboratória do klinickej praxe ll | 24.2.2019 | 5.87 MB | ktokoľvek | – | – | |
Recenzia - doc. RNDr. Ľudovít MUŠÁK, PhD. | 24.2.2019 | 199.69 KB | ktokoľvek | – | – | |
Recenzia - doc. RNDr. Miroslava RABAJDOVÁ, PhD. | 24.2.2019 | 194.74 KB | ktokoľvek | – | – | |
Imprimatur | 24.2.2019 | 185.42 KB | ktokoľvek | – | – |
4-D hodnotenie:
Skripta a návody |
Edukačné weby a atlasy |
Digitálne video |
Prezentácie a animácie |
Obrazový materiál – kazuistiky |
E-learningové kurzy (LMS) |
Nerecenzované |
Základná úroveň |
Pokročilá úroveň |
Špecializačná úroveň |
Komplexná úroveň |
HodnoceníZvoľte prosím dosiahnutú úroveň vzdelania a potom ohodnoťte výučbový materiál predovšetkým z pohľadu vhodnosti materiálu pre samoštúdium.
Študent – študent bakalárskeho alebo magisterského stupňa
Absolvent – absolvent bakalárskeho alebo magisterského stupňa PhD. absolvent – postgraduálny študent, absolvent PhD. štúdia, odborný asistent, ...
%
Ohodnoťte hodnotiťako prvý tento článok! |
||
Tento príspevok nebol skontrolovaný garantom obsahu portálu. |
Kľúčové slová: glioblastóm, onkogenéza, molekulová klasifikácia, signálne dráhy
citácia: Jozef Hatok, Peter Račay: Z laboratória do klinickej praxe ll. Multimediálna podpora výučby klinických a zdravotníckych disciplín :: Portál Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského [online] , [cit. 21. 11. 2024]. Dostupný z WWW: https://portal.jfmed.uniba.sk//clanky.php?aid=393. ISSN 1337-7396.