
Prednášky sú zamerané na aktuálnu problematiku odboru ošetrovateľstvo s dôrazom na vybrané faktory, ktoré ovplyvňujú rozvoj ošetrovateľstva, nový fenomén ovplyvňujúci kvalitu poskytovanej ošetrovateľskej starostlivosti - koncept chýbajúcej, prideľovanej a nedokončenej starostlivosti ako aj vzdelávanie sestier a zmeny v kompetenciách v súvislosti s novou vyhláškou MZ SR 95/2018 Z.z. Ďalej sa venujeme posudzovacím nástrojom v ošetrovateľstve, manažmentu v ošetrovateľstve a ošetrovateľstvu založenom na dôkazoch. Prednášky sú zamerané na vznik a vývoj vybraných konceptuálnych modelov a teórií – Oremovej model sebaopatery, Leiningerovej model kultúrne zhodnej a rozdielnej starostlivosti. Venujeme sa Gordonovej funkčným a dysfunkčným vzorcom zdravia. Prezentácie sú doplnené tabuľkami, schémami, súhrnom a literárnymi odkazmi.
| Príloha | Dátum | Veľkosť | Prístupnosť [?] | Klinicky citlivé [?] | Licencia | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. Koncept chýbajúcej,prideľovanej a nedokončenej starostlivosti | 17.12.2018 | 127.4 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 2. Faktory ovplyvňujúce vývoj ošetrovateľstva | 17.12.2018 | 98.27 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 3. Konceptuálny model Dorothey Oremovej | 17.12.2018 | 135.88 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 4. Gordonovej funkčné a dysfunkčné vzorce zdravia | 17.12.2018 | 874 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 5. Leiningerovej teória kultúrne zhodnej a rozdielnej starostlivosti | 17.12.2018 | 892 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 6. Posudzovacie nástroje v ošetrovateľstve | 17.12.2018 | 114.04 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 7. Vzdelávanie sestier | 17.12.2018 | 69.11 KB | ktokoľvek | – | – | |
| 8. Manažment v ošetrovateľstve | 17.12.2018 | 148.34 KB | ktokoľvek | – | – |
4-D hodnotenie:
Skripta a návody |
Edukačné weby a atlasy |
Digitálne video |
Prezentácie a animácie |
Obrazový materiál – kazuistiky |
E-learningové kurzy (LMS) |
Nerecenzované |
Základná úroveň |
Pokročilá úroveň |
Špecializačná úroveň |
Komplexná úroveň |
HodnoceníZvoľte prosím dosiahnutú úroveň vzdelania a potom ohodnoťte výučbový materiál predovšetkým z pohľadu vhodnosti materiálu pre samoštúdium.
Študent – študent bakalárskeho alebo magisterského stupňa
Absolvent – absolvent bakalárskeho alebo magisterského stupňa PhD. absolvent – postgraduálny študent, absolvent PhD. štúdia, odborný asistent, ...
%
počet používateľov, ktorí už hodnotili: 1
100.0 % používateľské hodnotenie hodnotiť |
||
| Tento príspevok nebol skontrolovaný garantom obsahu portálu. | ||||||
Kľúčové slová: vzdelávanie v ošetrovateľstve, konceptuálne modely, hodnotiace nástroje, manažment v ošetrovateľstve
citácia: Katarína Žiaková, Dominika Kalánková: Súbor prednášok z predmetu Ošetrovateľstvo I-2. Multimediálna podpora výučby klinických a zdravotníckych disciplín :: Portál Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského [online] , [cit. 24. 10. 2025]. Dostupný z WWW: https://portal.jfmed.uniba.sk//clanky.php?aid=391. ISSN 1337-7396.