Prednášky sú zamerané na aktuálne problémy odboru. Vzdelávanie sestier, zmeny v kompetenciách v súvislosti s vyhláškou MZ SR 95/2018 Z.z. ktorou sa určuje rozsah ošetrovateľskej praxe poskytovanej sestrou samostatne, samostatne na základe indikácie lekára a v spolupráci s lekárom. Vybrané faktory, ktoré ovplyvňujú rozvoj ošetrovateľstva. Benefity a limitácie hodnotiacich nástrojov a techník, kritériá pre ich výber a ich využívanie v klinickej praxi. Vedenie ošetrovateľskej dokumentácie v kontexte legislatívy. Koncept chýbajúcej, prideľovanej a nedokončenej starostlivosti ako nový fenomén, ktorý ohrozuje kvalitu poskytovanej ošetrovateľskej starostlivosti. Ošetrovateľstvo založené na dôkazoch. Prednášky sú ďalej zamerané na myšlienkové predpoklady a východiská humanistických konceptuálnych modelov – Nightingaleovej, Hendersonovej, Oremovej a model Roper-Logan-Tierney, a ich využitie v paliatívnej starostlivosti. Prezentácie sú doplnené tabuľkami, schémami, súhrnom a literárnymi odkazmi.
Príloha | Dátum | Veľkosť | Prístupnosť [?] | Klinicky citlivé [?] | Licencia | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Faktory ovplyvňujúce vývoj ošetrovateľstva | 14.12.2018 | 98.27 KB | ktokoľvek | – | – | |
2.Hodnotiace a meracie techniky v ošetrovateľstve | 14.12.2018 | 112.13 KB | ktokoľvek | – | – | |
3.Vedenie ošetrovateľskej dokumentácie | 14.12.2018 | 80.13 KB | ktokoľvek | – | – | |
4.Vzdelávanie sestier | 14.12.2018 | 69.11 KB | ktokoľvek | – | – | |
5.Koncept chýbajúcej,prideľovanej a nedokončenej starostlivosti | 14.12.2018 | 127.4 KB | ktokoľvek | – | – | |
6.Ošetrovateľstvo založené na dôkazoch | 14.12.2018 | 288.79 KB | ktokoľvek | – | – | |
7.Humanistické konceptuálne modely | 14.12.2018 | 87.72 KB | ktokoľvek | – | – | |
8.Roperovej, Loganovej a Tiernyeovej model životných činností | 14.12.2018 | 80.16 KB | ktokoľvek | – | – |
4-D hodnotenie:
Skripta a návody |
Edukačné weby a atlasy |
Digitálne video |
Prezentácie a animácie |
Obrazový materiál – kazuistiky |
E-learningové kurzy (LMS) |
Nerecenzované |
Základná úroveň |
Pokročilá úroveň |
Špecializačná úroveň |
Komplexná úroveň |
HodnoceníZvoľte prosím dosiahnutú úroveň vzdelania a potom ohodnoťte výučbový materiál predovšetkým z pohľadu vhodnosti materiálu pre samoštúdium.
Študent – študent bakalárskeho alebo magisterského stupňa
Absolvent – absolvent bakalárskeho alebo magisterského stupňa PhD. absolvent – postgraduálny študent, absolvent PhD. štúdia, odborný asistent, ...
%
Ohodnoťte hodnotiťako prvý tento článok! |
||
Tento príspevok nebol skontrolovaný garantom obsahu portálu. |
Kľúčové slová: vzdelávanie v ošetrovateľstve, kompetencie sestry, dokumentácia, hodnotiace nástroje
citácia: Katarína Žiaková, Dominika Kalánková: Súbor prednášok z predmetu Ošetrovateľstvo II-1. Multimediálna podpora výučby klinických a zdravotníckych disciplín :: Portál Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského [online] , [cit. 21. 11. 2024]. Dostupný z WWW: https://portal.jfmed.uniba.sk//clanky.php?aid=390. ISSN 1337-7396.