Text je určený pre študentov bakalárskeho študijného programu. Prvá kapitola s názvom OŠETROVATEĽSTVO – AKO VEDNÝ ODBOR, VEDA A REGULOVANÉ POVOLANIE sa zameriava na spracovanie nasledujúcich oblastí: charakteristiku ošetrovateľstva ako vedného odboru so zameraním na funkcie sestry, charakteristiku metód ošetrovateľskej starostlivosti, charakteristiku ošetrovateľstva ako vedy so zameraním na jeho metodologické problémy, charakteristiku ošetrovateľstva ako regulovaného povolania. Druhá kapitola s názvom OŠETROVATEĽSKÉ KONCEPTUÁLNE MODELY sa venuje témam: charakteristika a klasifikácia konceptuálnych modelov, vybrané konceptuálne modely: Roperovej, Loganovej, Tierneyovej model životných činností, Leiningerovej model.
ISBN 978-80-88866-96-1
EAN 9788088866961
OBSAH
1 | Ošetrovateľstvo – ako vedný odbor a regulované povolanie | |
1.1 | Ošetrovateľstvo ako vedný odbor | 3 |
1.2 | Metódy poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti | 7 |
1.3 | Funkcie sestry | 8 |
1.4 | Ošetrovateľstvo ako veda | 13 |
1.5 | Ošetrovateľstvo ako regulované povolanie | 16 |
2 | Ošetrovateľské konceptuálne modely | |
2.1 | Konceptuálne modely | 18 |
2.2 | Roper – Logan - Tierney model životných činností | 23 |
2.3 | Leiningerovej transkulturálny model | 38 |
Príloha | Dátum | Veľkosť | Prístupnosť [?] | Klinicky citlivé [?] | Licencia | |
---|---|---|---|---|---|---|
Vybrané kapitoly z ošetrovateľskej teórie II - skriptá | 17.7.2012 | 562.54 KB | registrovaný používateľ | – | – | |
Posudok - PhDr. Mária Zamboriová, PhD. | 17.7.2012 | 316.55 KB | registrovaný používateľ | – | – | |
Posudok - doc.PhDr. Darja Jarošová, Ph.D. | 17.7.2012 | 55.12 KB | registrovaný používateľ | – | – |
4-D hodnotenie:
Skripta a návody |
Edukačné weby a atlasy |
Digitálne video |
Prezentácie a animácie |
Obrazový materiál – kazuistiky |
E-learningové kurzy (LMS) |
Nerecenzované |
Základná úroveň |
Pokročilá úroveň |
Špecializačná úroveň |
Komplexná úroveň |
HodnoceníZvoľte prosím dosiahnutú úroveň vzdelania a potom ohodnoťte výučbový materiál predovšetkým z pohľadu vhodnosti materiálu pre samoštúdium.
Študent – študent bakalárskeho alebo magisterského stupňa
Absolvent – absolvent bakalárskeho alebo magisterského stupňa PhD. absolvent – postgraduálny študent, absolvent PhD. štúdia, odborný asistent, ...
%
Ohodnoťte hodnotiťako prvý tento článok! |
||
Tento príspevok nebol skontrolovaný garantom obsahu portálu. |
Súvisiace články:
citácia: Katarína Žiaková: Vybrané kapitoly z ošetrovateľskej teórie II. Multimediálna podpora výučby klinických a zdravotníckych disciplín :: Portál Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského [online] , [cit. 21. 11. 2024]. Dostupný z WWW: https://portal.jfmed.uniba.sk//clanky.php?aid=189. ISSN 1337-7396.